wtorek, 5 grudnia 2023

10 lat pisania (5.12.2013–5.12.2023)

Dziś przypada bardzo ważna dla mnie rocznica. Mogę powiedzieć, że dokładnie 10 lat temu zostałam pisarką!

Wszystko zaczęło się od konkursu na opowiadanie, organizowanego przez Dom Wydawniczy Rafael. Nieśmiało przesłałam prolog swojej opowieści fantasy i z niemałym zaskoczeniem przyjęłam wieść o zajęciu pierwszego miejsca.

Nie byłoby dziś mojego pisania bez pani Beaty Andrzejczuk (autorki serii Pamiętnik nastolatki, w której się zaczytywałam). Przesłała mi wtedy wiele ciepłych i motywujących słów – to od niej usłyszałam po raz pierwszy: „Pisz, dziewczyno, bo masz talent”. Pani Beato, najmocniej dziękuję!

A o czym jest opowiadanie? Chłopak o imieniu Gaspar zaspokaja ciekawość i wchodzi do tajemniczej zielarni. Nieprzypadkowo pewien skald o tym samym imieniu – bohater mojej obecnej książki – szuka pomocy w Zielarni mistrza Faltona. Sentymentalnie przywróciłam ten wątek i wprowadziłam do ostatniej części historii Gaspara i trollicy Huldary. Zachęcam do zapoznania się z całością!

Są w życiu rzeczy, które się nie zmieniają. Chciałabym za 10 lat wciąż pisać fantastykę.


Konkursowe opowiadanie opublikowane jest na fanpage’u Pamiętnika nastolatki. Z kolei dalsze losy Gaspara można przeczytać na niniejszym blogu (sierpień 2014).

Dedykacja od pani Beaty Andrzejczuk w książce „Pamiętnik nastolatki 8. Julia”, którą otrzymałam przy okazji kolejnego konkursu na opowiadanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz