wtorek, 31 października 2017

861. Boske ta arnia mou

powiedział czteropalczasty Sasza Pogrobowiec
uprawiając na modłę Demeter rzadką odmianę pszenicy
do podstarzałej wdowy po zdobywcy wysp południowych:

(paś owce moje...)

jak za wiosny zbieraliśmy z tatą jagody
było cię starczało do późnych godzin nocnych
na karmienie w zaciszu izby najmłodszej Aleksandry

(paś owce moje...)

teraz nawet nie nagotujesz kaszy
za babci była z pieczystym wszystko było
przyciąganiem sklepień niebieskich zamykaniem przestrzeni śródziemnych

(paś owce moje...)

płaczem to posól żeby chociaż smakowało
koniuszkiem palca szczyptą wygórowanej zapłaty
za światło słoneczne i wodę u źródeł Nilu w odcieniach czerwonych

paś owce moje

jak nakazał mi to we śnie uwarunkowany 
ludzkim przekonaniem Sasza Pogrobowiec 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz